Home | News | Back Lot Island: Teaser Images

Back Lot Island: Teaser Images

poptropicaBackLotIsland

 

As we get ready for the release of Back Lot island, I wanted to gather some of the teaser images the creators have given us and see if we can’t figure out some of the details of the movie-themed adventure.

First off is a film splicer, a piece of old-school movie editing equipment that has gone the way of the Dodo since the digital era. Looks like we might get to play a little film splicing game:

backLotFilmSplicer

Next we have a backdrop. Combined with the following picture, it appears the backdrop is going to roll upwards, giving the illusion of falling. Movie magic!

backLotBackdrop

backLotFXStage

Based on the handprints and footprints, I’m guessing Carson Willis is an old movie star who was immortalized like the many celebrities who’ve put their handprints in the sidewalk in L.A.’s Walk of Fame outside Grauman’s Chinese Theater.

backLotCarsonWillisHandprint

And speaking of the famous Grauman’s Chinese Theater…

backLotChineseTheater

A preview of the interior perhaps?

backLotMovieTheater

Next up are two old starlets. Or the same aged starlet in different outfits.

backLotOldStarlets

This next image looks like it’s teasing a sound effects game. Watch the screen and match the sound FX to the picture, maybe?

backLotMixing backLotSoundFX

Someone’s spying Paparazzi-style outside Soundstage 2. Notice the barrel of Cry More Fake Tears and garbage bag labelled “scripts”. Satire at its best!

backLotOutsideSoundstage2

Based on this image of a golf cart, as well as some overhead map type images that I didn’t post because they were kind of boring, I’m guessing Back Lot Island is going to have a map system similar to Wild West and Lunar Colony. Or it could just be an old cart you walk by on the way to a soundstage.

backLotCart

Speaking of stages, here’s another soundstage exterior with a hilarious looking dinosaur prop, as well as a couple soundstage interiors.

backLotDinosaurProp

backLotSoundstage

Green-screen magic! I hope we get to add that monster outfit to our costume closet!

backLotStageGreenScreen

“Look out, a tornado! Run for your lives!”

backLotStageTornado

backLotStageOldWestCactus

MAKE-UP! And what’s with the fish and seagull?

backLotMakeup

You can’t make it in show business without a talent agent. Welcome to One-of-a-Kind Talent Agency.

backLotOneOfAKindTalentAgency

Once you’ve made it big, they’ll immortalize you in wax. Have you ever seen one of these things? They’re really creepy.

backLotCelebrityWaxMuseum

I wasn’t sure if I should include this, because it might not be Back Lot Island. If it is, I’m thinking its a basement full of old props? Or maybe they’re making an island called Yukon Gold! where we all get to be gold prospectors. But…I doubt it.

backLotOldPropsBear

Can’t make a movie without some planning and here we see the prop design for the “locomotive”.

backLotTrainProp

All the stars have to have trailers. This one belongs to the famous Kirk Strayer. We don’t know him now, but once Back Lot Island is released, we will.

backLotTrailerKirkStrayer

Finally, the last two teaser pix look like they’re stills from an action movie and an alien invasion movie. Can’t wait to see them on the big (small) screen!

backLotHotAirBalloon backLotGiantSpaceMonster

About Zippy Turtle

74 comments

  1. First! :mrgreen:
    OMG! I am first! OMG! Yes, it’s me!
    I think the bear image is the making of a movie.
    Guys, don’t you remember the “Silent” treatment?!

  2. wow.
    this post is a lot longer than usual….
    :mrgreen:

  3. I knowwwww…soooooo…loooooong.
    :-l}

  4. the giant slug was from the mall island, its a(n) (not fun) app on the phome that u get but I beat it!!!! (its harder then it looks

    amazing:D

  5. Cool Kid’s gonna get mad at you if you use an adjective and smiley at the end of each comment.
    I think I’ll ask my dad if I can get on the forum. :mrgreen:

  6. @SS- plz don’t right ‘ amazing :D’ at the end of your post B4 I go crazy! 😛

    Fascinating 😛

  7. That happened to me before, when I was still kinda new.
    Wierd battle CK, eh?

    BTW-CK, you’ve been on this site for a long time and you still don’t have a gravatar! (Same with Giant Eagle.) Look how new I am and I have gravatar (Just to have a picture)!

  8. Gravatars do not symbolize how long you have been on here. It’s their choice if CK or Giant Eagle don’t want to get a Gravatar.

  9. fine CK fine!!! ill stop, but just to say (not to get people in trouble) that ive spotted (*ahem*) other people doing it last time i do this:

    signing off >:)

  10. and one more thing…

    i surrender

  11. i still say that im not hs (Hyper Shadow)

  12. I sent my dad an e-mail asking him if I could go on the forum.
    But he still didn’t reply!
    Yes, I do have to ask him.
    I don’t know why. :-

  13. *:/

  14. @ GF- I don’t bother for gravatars mate. I want you people to guess these answers

    What’s my FAVORITE animal?
    What’s my FAVORITE color?

    If you know me well you’ll know the answers 😀

    Fascinating 🙂

  15. Haha I used to go to this site so much before! I don’t know anyone anymore :/

  16. very thorough post! by the way, we do get a glimpse of who kirk strayer is – you can get a photo with him now on main streets (e.g. night watch island), but he’ll be too bored to even look at the camera!

  17. Let ME guess!
    Your favorite color is…PURPLE!
    Your favorite animal is a…cat!

  18. OMG!
    Back Lot island is coming for members in about 1HOUR!
    Countdown! Countdown! Countdown!

  19. 🙁
    poor me, all alone….with no membership….

  20. Too bad.
    🙁

  21. If you havent checked, then look on poptropica! Its there!!! members can play 😀 and non members can play the demo :l I wanna be a member… oh well…

  22. It’s out! It’s out!
    Backlot Island island! Backlot island!

  23. It’s weird. I was supposed to be a member for only two months, but I was a member for four. :mrgreen: <— I love this face 😛

  24. Yeah, that’s super wierd!
    There’s only for 1month, 3 months, and 6 months.
    My dad and I choosed 1 month but 1 month already passed and I’m still a member!
    I like this face: :mrgreen:
    Oh wait, we both like the same smiley! 😀

  25. Yaaaaay! hahahaha the color is really pretty. 🙂

  26. @ GF- You’re wrong! I guess you don’t know me too well! Here, I’ll tell you

    Favorite Color- Electric Indigo (search it up if you don’t know this color)
    Favorite Animal- Don’t have one! Cos I like all animals (except some sea creatures) 😛

    Fascinating 🙂

  27. Hey world! 😀 Did you know….

    The total weight of all the ants in the world is about the same as the weight of all the humans in world! :O

    Fascinating 🙂

  28. Back Lot Island is sooo awesome!!!! I started playing it today and i’m already enjoying it 😀

  29. Looks like IS got banned or something…

  30. he did?

    ALRIGHT!!!!!!
    :p

  31. Dang it! Dang it! 🙁

  32. ^^^
    but…but why, GF? I mean, he seemed okay when he wasn’t spamming about votes (and clones.), but seriously, 50% of the comments were just about him and winning. it was getting really annoying….

  33. I didn’t say that IS got banned, I’m just assuming that he was, because he hasn’t been commenting… @Grey Feather: Are you and IS like, besties or something? That is just… bleh.

  34. if IS wasn’t banned, we’d have about 50 more comments all about HIM….

    so, yeah, I’m guessing he’s banned.

  35. GF,
    y’know the house things not real, right?
    IS is just saying it?
    randomly?

  36. (though I kinda wish that Poptrop-houses did exist.

    okay, I wish it a lot.)

  37. No!
    Actually, not really.
    How on Earth am I gonna get Kirk’s coffee when they sold out the kind he wants?! (Backlot Island)

  38. I guess I won’t be able to be on the creator’s blog. 🙁
    I was really looking forword to that.

  39. *forward

  40. Slippery Icicle

    There’s two coffee shops for a reason, go to both and combine the stuff you get.

  41. GF you go to the one on the left to get the latte(decaf) then go to the one on the right to get the espresso(full) then go to backpack and click “use” for ether one then just pour ’em in the big cup

  42. about how much is membership?

  43. GF what do you mean you wont be on the c-blog?

  44. Just 2 more comments?
    Well, I guess that’s good.

  45. I’m not sure.
    I just felt really random at that time.

  46. Cool Smarticle

    Hi!

  47. Cool Smarticle

    Heyyyyyyyyyyyy
    Hay is for horses
    No this is a different kind of hey
    No you said hay and it’s for horses
    No
    No
    No
    No
    NNNNNNNNNNNNNOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!
    NNNNNNNNNNNNNNOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!

    ¡Hola! ¡Español y hablo español! ¿México’s langue es español, no es?

    (¿idioma)

    Un minute à 0 h !

    ¿México? ¿Y es Navidad? ¡¡¡FELLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIZ NAAAAAAAAAAAAAAAAVIIIIIIIIIIIIIIIIIIIDAAAAAAAAAAAAAAAAAAADDDDD!!!

    ÿ▓○A·☺☻♥♦♣♠♦♣67s4D☼|εß43♠5☻┌←|j1531456♦@#*&@@#^%!!!!!!!!~ I’m kidding! Just Joking!

  48. Cool Smarticle

    😛

  49. Cool Smarticle

    😥

  50. @ CS- What’s wrong ❓

    Fascinating 😯

  51. 😯 Nothing. I was just trying to get your attention. Maybe, cuz you didn’t comment.

  52. @ CS- Ok.

    Fascinating 😐

  53. Cool Smarticle

    Oh! You write your okays like ok! I didn’t know that!

  54. @ CS- Well now you do.

    Fascinating 😯

  55. Okay….. Um…. Cool Kid, and I want you to be honest. Don’t worry I won’t cry and I won’t get offended. Remember I’m an 8th grader now and I need to improve on things. That’s why I want you to be 100% honest about this. *takes a deep breath*
    Do you find me annoying? At all? Is there anything I can do to make me less annyong if I am? Please inform me if there is.

  56. @ CS- You USED to be annoying. You aren’t anymore. You USED to be annoying cos you commented too much. But now that you’ve toned it down your not annoying.

    Fascinating 😀

  57. Yay! I knew I was. OMG. Remeber when me and Wild Star were in that big fight?

  58. Yay! I knew I was. OMG. Remember when me and Wild Star were in that big fight?

  59. @ CS- Oh yea. I told youse two to shut your gobs or ZT will be seeing this. And then you did.

    Fascinating 😀

  60. Cool Smarticle

    Yeah. Were friends now. 😀

  61. @ CS- Yea, that’s a good thing.

    Fascinating 🙁

  62. @ CK – What happened to SL? And Scary Sky, Mighty Drummer, and some other people?

  63. @ CS- They all left.. 😥 🙁 😥

    Not Fascinating 😥

  64. @ CK – Why? 😥 They have their own blogs and work on each others blogs.

  65. @ CS- Well… SL has her own blog. Not sure about the others…

    Fascinating 🙁

  66. @ CK – SS has here blog Scary Sky’s Hangout, and works on others blogs.
    SL has her’s and works on others.
    MD has hers and maybe others?
    RW has hers and works on others.

  67. @ CS- K.

    Fascinating ❗

  68. @ CK – You work on any blogs?

  69. @ CS- Nah.

    Fascinating 🙁

  70. @ CK – Oh. I recently won a contest. I used to work on Cheat Dude’s blog but quit. I work on SW’s as an author, a private blog as an editor, and I’m thinking of being an admin on one more blog.

  71. @ CS- Cool

    Fascinating 😆